fbpx

Οι 10 δημοφιλέστεροι Ελληνικοί αγώνες Τριάθλου στο μικροσκόπιο

Σε πρόσφατο άρθρο, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τους δημοφιλέστερους αγώνες Τριάθλου (εντός Ελλάδος) για το 2018, με βάση τις συμμετοχές αυτών, όπως εμφανίζονται στα επίσημα αποτελέσματα των οργανωτών. Είναι η πρώτη φορά που καταγράφηκε μια τέτοια προσπάθεια, στην Ελληνική Τριαθλητική αρθρογραφία, γεγονός που έφερε και το συγκεκριμένο άρθρο, στα 3 πιο δημοφιλή άρθρα, στην μέχρι τώρα 4μηνη παρουσία του swimbikerun.gr, αποδεικνύοντας αφενός μεν το μέχρι τώρα κενό που υπήρχε και αφετέρου την “δίψα” του τριαθλητικού κοινού για έγκυρη, ουσιαστική και αντικειμενική ενημέρωση. Θυμίζουμε ότι αυτή ήταν και η αρχική μας δέσμευση, από το ξεκίνημα του swimbikerun.gr

Ως εξέλιξη της προηγούμενης παρουσίασης, έχει έντονο ενδιαφέρον να δούμε και να αναλύσουμε συγκριτικά στοιχεία των 10 δημοφιλέστερων αγώνων, στοιχεία που θα βοηθήσουν τόσο το Τριαθλητικό κοινό, όσο και τους οργανωτές για να αξιολογήσουν καλύτερα το “προιόν” που προσφέρουν και ενδεχομένως να εξελιχθούν και οι ίδιοι (σαν οργανωτές) και να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί. Το 2019 η παρουσία ενός παγκόσμιου premium brand (Ironman), με υψηλή αναγνωσιμότητα και συγκεκριμένα στάνταρντ, δημιουργεί σίγουρα νέα δεδομένα και απαιτήσεις, αλλάζοντας δραστικά τον χάρτη και τα δεδομένα, όπως θα αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.

Για την καλύτερη κατανόηση των παρακάτω δεδομένων, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα στοιχεία αφορούν ίδιους αγώνες/events και αγωνίσματα εντός της ίδιας χρονικής στιγμής ή εποχής, για το 2017 και για το 2018. Πιο απλά, αν κάποιος οργανωτής το 2017 είχε 2 αποστάσεις ή αγωνίσματα και το 2018 είχε 3, η σύγκριση γίνεται μόνο με τα συγκεκριμένα αγωνίσματα που είχε και τις δύο χρονιές.

ΑΓΩΝΑΣ20182017
Almiraman330325
Spetsathlon321283
Xtrerra Greece282269
Syros Trimore243250
Transition (Απρίλιος)175166
Energy Races Ναύπλιο213234
Epidavros Action196225
Λίμνη Δόξα / Transition219215
Transition (Οκτώβριος)209240
Ocean Lava Rhodes100106

Από τον παραπάνω πίνακα, προκύπτει ξεκάθαρη κυριαρχία του Almiraman, το οποίο τελικά έδειξε ότι “άντεξε” την πίεση του Spetsathlon,  όταν το καλοκαίρι του 2017 ανακοινώθηκε από την οργανωτική επιτροπή του Spetsathlon, ότι ο αγώνας θα διεξαχθεί σε ημερομηνία ίδια με αυτή του Almiraman.

Αναλύοντας κανείς το τι είναι αυτό που φέρνει το Almiraman στην πρώτη θέση τα τελευταία χρόνια, θα μπορούσε να καταγράψει τα εξής στοιχεία και δεδομένα :

  • Η αμεσότητα των αθλητών με τον οργανωτή, σε σημείο τέτοιο ώστε ο αγωνιζόμενος να θεωρεί τον εαυτό του μέρος της διαδικασίας. Ο ίδιος ο οργανωτής (επί χρόνια αθλητής), έχει άριστη γνώση της ψυχολογίας του αθλητή και μπορεί να κατανοήσει ή και να μιλήσει απευθείας στην “γλώσσα” του αθλητή, με τον δικό του ιδιαίτερο κώδικα επικοινωνίας.
  • Το ανταγωνιστικό πακέτο παροχών: Τα μπλουζάκια κάθε χρόνο, έχουν χρώμα συλλεκτικό και δημιουργούν κάθε χρόνο συνθήκες “προσμονής”, ενώ για παράδειγμα ποιος μπορεί να ξεχάσει το (Compressport) back pack του 2018 ;
  • Το κλίμα “παρέας” πριν και μετά τον αγώνα μεταξύ των αθλητών αλλά και ταυτόχρονα οι συνθήκες έντονου ανταγωνισμού κατά την διάρκεια του αγώνα : Είναι ο αγώνας με την καλύτερη Ελληνική επίδοση σε αγώνα 70.3 (2015), ενώ 4 από τους 5 Έλληνες που τερμάτισαν στην Κόνα το 2018, έχουν νίκες είτε σε θέση γενικής, είτε σε θέση ηλικιακής κατηγορίας. Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι 3 από αυτούς, έχουν ήδη ανανεώσει το ραντεβού τους και για το Almiraman 2019 (Η φωτογραφία του άρθρου, δείχνει το νικητή του 2017 (Μιχάλης Τεκέρταλης), ενώ έχει ήδη τερματίσει, να περιμένει τον δεύτερο νικητή Κωνσταντίνο Παπανικολάου για να τον συγχαρεί, επιβεβαιώνει τα παραπάνω).
  • Αποτελεί την πλέον αξιόπιστη αγωνιστική “πρόβα τζενεράλε” πριν τους αγώνες full distance του καλοκαιριού (μόνο το 2018 είχαμε 200 Έλληνες συμμετοχές σε αγώνες 70.3 & 140.6 εκτός Ελλάδος).
  • Δεν υπάρχει καμία διάκριση μεταξύ αθλητών : όλοι έχουν την ίδια μεταχείριση, δεν υπάρχουν διάσημοι και stars : ίσως είναι ο μοναδικός αγώνας στον οποίο έχει ακυρωθεί (DSQ) τόσο προπονητής, όσο και οργανωτής αγώνων, εξαιτίας παραπτωμάτων κατά την διάρκεια του αγώνα (Almiraman 2017).
  • Οι εθελοντές και το μεράκι του οργανωτή : ίσως είναι ο μοναδικός αγώνας που ακόμη και αν δεν υπάρξει καμία χορηγική υποστήριξη, είσαι σχεδόν σίγουρος ότι θα γίνει και την επόμενη χρονιά. Μπορεί να αντιληφθεί κανείς τι ακόμη περισσότερο δυναμική θα μπορούσε να αποκτήσει το Almiraman, αν υποστηριχθεί περισσότερο από ένα πιο δυναμικό marketing plan, στελεχωθεί από μια πιο επιτελική ομάδα συνεργατών και έχοντας μεγαλύτερη υποστήριξη από χορηγούς.

Στην αντίπερα όχθη, το Spetsathlon: ισχυρότατο brand awareness, το οποίο έχει την υποστήριξη ενός εξαιρετικού πλάνου marketing (ίσως από τα κορυφαία στο (τρι)αθλητικό marketing) ενώ παράλληλα αξιοποιεί στην μέγιστη απόδοση & αποτελεσματικότητα που μπορεί να προσδώσουν τα social media. Εξάλλου δεν είναι τυχαίες και οι αμέτρητες διακρίσεις που έχει η οργανωτική επιτροπή σε θεσμοθετημένους διαγωνισμούς: 3 φορές European Βusiness Awardsκαι πολλές άλλες ακόμη (Tourism Awards, κλπ). Αναμφισβήτητα ένα καλό casestudy, για τους υπόλοιπους οργανωτές, αν θέλουν να υιοθετήσουν περισσότερη τεχνοκρατική διάσταση, στους αγώνες στους. Το 2019 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμπίπτει με το Almiraman (αρχικά είχε ανακοινωθεί μεταγενέστερη ημερομηνία, η οποία στην πορεία προς το τέλος του 2018 άλλαξε και ορίστηκε στην ίδια ημερομηνία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά).

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται περισσότερο για ένα Lifestyle Event, με κύριους πρωταγωνιστές τους χορηγούς αλλά και τους εθελοντές, που από την πρώτη στιγμή αγκάλιασαν και υποστήριξαν θερμά το event στο νησί τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι το συγκεκριμένο event από τα 373 συμμετοχές του 2015,κινήθηκε στις 283 του 2017, κάτι που σημαίνει η ύπαρξη ενός εξαιρετικού πλάνου marketing, δεν σημαίνει πάντοτε και αγωνιστική επιτυχία.

Εκείνο που θα πρέπει επίσης να καταγραφεί και να τονιστεί όπως προκύτπει από όλα τα παραπάνω στοιχεία, είναι ότι και οι δύο κορυφαίοι αγώνες (Almiraman & Spetsathlon) για το 2017 & 2018, αν και σε κοινή ημερομηνία και παρόλη την απόσταση τους από το Λεκανοπέδιο (3 με 4 ώρες η διάρκεια της μετακίνησης και άρα περισσότερα κόστη/ταλαιπωρία για τους αθλητές), κατάφεραν να συγκεντρώσουν από κοινού περί τις 650 συμμετοχές, εντός του ίδιου Σαββατοκύριακου (2018).

Στην αντίπερα όχθη, οι αγώνες εντός της Αττικής (Transition Sports/Απρίλης και Οκτώβρης), δείχνουν ότι υπάρχει “ταβάνι” στις 250 συμμετοχές, στοιχείο που θα πρέπει να προβληματίσει τους οργανωτές, ειδικά για τους αγώνες του Οκτώβρη, οι οποίοι είθιστε να κλείνουν και την τριαθλητική αγωνιστική σαιζόν, δίνοντας έτσι ένα ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο συμμετοχής για τους αθλητές. Σημειώστε επίσης και το στοιχείο ότι τόσο το Almiraman, όσο και το Spetsathlon, έχουν σταθερές αποστάσεις όλα αυτά τα χρόνια, σε σημείο που ο εκάστοτε αθλητής μπορεί να κάνει κάθε χρόνο σύγκριση στην επίδοσή του, έχοντας ίδια “δεδομένα”, τόσο όσον αφορά την απόσταση, αλλά και όσο την “αγωνιστική πίστα”(για παράδειγμα άλλη διαδρομή στην Ολυμπιακή απόσταση τον Οκτώβρη του 2017 και άλλη διαδρομή στην Ολυμπιακή απόσταση του 2018).

Ενδεχομένως ένας καλύτερος και πιο έγκαιρος ετήσιος προγραμματισμός θα βοηθούσε ακόμη περισσότερο τόσο τον ίδιο τον οργανωτή, όσο και τους τριαθλητές. Θυμίζουμε ότι για το 2019, το ετήσιο αγωνιστικό πλάνο της Transition ανακοινώθηκε μόλις πριν λίγες ημέρες (1η Φλεβάρη), ενώ από την σελίδα του swimbikerun.gr στα social media, είχατε την δυνατότητα να μάθετε πρώτοι για τον αγώνα της 3ηςΜαρτίου, όπως ανακοινώθηκε στην εκδήλωσης της κοπής της πίτας του οργανωτή.

Στους υπόλοιπους αγώνες τις δεκάδας με βάση τα στοιχεία έχουμε πτώση στο Epidavros Action για την οποία πρέπει όμως να κυλήσει και μια ακόμη χρονιά για να είναι σε θέση κανείς να βγάλει πιο ουσιαστικά και χρήσιμα συμπεράσματα. Από την άλλη πλευρά η Trimore με ανακοίνωση της δήλωσε το πέρας των αγώνων στην Σύρο και την (ανεπίσημη) προκήρυξη σειράς αγώνων στην Καστοριά. Εξαιρετικό ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και την απάντηση της Σύρου αν θα υπάρχει συνέχεια σε ένα αγώνα που  ξεκίνησε εδώ και τρία χρόνια (από το 2016) και οποίος έδειξε ότι έχει προοπτικές. Το τριαθλητικό κοινό έδειξε μέχρι τώρα ότι επιδοκιμάζει τους αγώνες σε θερινούς προορισμούς ή νησιά. Όσον αφορά το Xtrerra Greece, είναι από την φύση του ένας αγώνας που έχει το συγκεκριμένο (πιστό) κοινό του που το ακολουθεί και δημιουργεί μια συμπαγής βάση με σταθερή ποσοστιαία αύξηση χρόνο με το χρόνο. Για το Ocean Lava στην Ρόδο, ένα νησί με παράδοση και ιστορία στο Ελληνικό Τρίαθλο, αποδεικνύεται ότι δεν αρκεί μόνο το brand για να υπάρχει αγωνιστική επιτυχία.Υπάρχουν τεράστιες δυνατότες και προοπτικές εξέλιξης, σε ένα νησί που ίσως μοιάζει να είναι από τις πληρέστερες επιλογές και προορισμούς για αγώνες τριάθλου στην Ελληνική επικράτεια.

Σύντομα θα υπάρχει και απολογισμός της χρονιάς με ακόμη πιο εξειδικευμένο περιεχόμενο το οποίο θα αφορά την fulldistance(140.6), ενώ θα υπάρχει και αναφορά στην απόσταση 70.3, η οποία πλέον έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Ελληνικό κοινό.

Καλή αγωνιστική χρονιά σε αθλητές, οργανωτές και εθελοντές !

Leave a Comment

Send this to a friend